picjumbo.com_hnck8997
Lifestyle

„Złe” zwyczaje, które faktycznie są dla Ciebie dobre

Mogłoby się wydawać, że aby pozostać zdrowym i mieć idealną sylwetkę, potrzeba dużych nakładów energii, wyrzeczeń i silnej woli. Natomiast spartański styl życia generalnie nie wpływa dobrze na Twoje samopoczucie. Od czasu do czasu warto jednak zrobić sobie przerwę lub nagrodzić się za słuszny wysiłek.

Spanie do południa

Wiem jak często marzysz o tym, żeby leżeć w łóżku pół dnia, a może i dłużej. Jeśli tylko wyłączenie się ze świata na czas dłuższy, niż zazwyczaj, nie sprawi Ci problemu, to radzę się skusić. Po wielu dniach ciągłego biegu i wyciskania z siebie ostatnich soków, wsłuchanie się w sygnały wysyłane przez własne ciało dobrze Ci zrobi.

Wyłączenie budzika pozwoli Ci na regenerację sił i stworzy idealną okazję na odpoczynek od stresu. Trzymając się naturalnego rytmu dobowego podkręcisz metabolizm, co pozwoli Ci spalić więcej kalorii w ciągu dnia. W dodatku będziesz miał mniejszą ochotę na fastfood’y, a zamiast tego zaczniesz odżywiać się zdrowszym jedzeniem w większych porcjach.

Słowem – daj ciału odpocząć.

spanie do południa

Picie ilości kawy, która obudziłaby martwego

Nie zdziwiłbym się, gdybyś powiedział, że jedynym czynnikiem, który motywuje Cię do wstania z łóżka jest wielki kubek aromatycznej, świeżo parzonej kawy. Na przestrzeni lat powstało wiele mitów, które oskarżały picie kawy o bezpośrednią przyczynę chorób serca, raka i tak dalej. Uspokajam – nie ma się czego bać, wszystko to jest wyssane z palca.

Czarny „napój bogów” jest bogaty w antyoksydanty oraz poprawia nastrój poprzez aktywację związków chemicznych, takich jak dopamina i serotonina. Obecnie trwają także badania nad pozytywnym działaniem kawy w związku z leczeniem określonych typów chorób nowotworowych, choroby Parkinsona, Alzheimera, a także cukrzycy typu drugiego.

Nie powstrzymuj się więc przed piciem kawy i funkcjonowaniem przy jej pomocy, byleby tylko była ona jak najbardziej czarna. Wszelkie dodatki, takie jak cukier wanilinowy, zdecydowanie nie są dobre dla zdrowia.

picie kawy

Trening „na pusty żołądek”

Jeśli regularnie dbasz o swoje ciało uczęszczając na siłownię, zapewne nie raz słyszałeś, że przed wysiłkiem fizycznym należy uzupełnić kalorie. Jednak nie każdy potrafi zająć się podnoszeniem ciężarów, gdy w brzuchu czuje ciężar zjedzonego niedawno posiłku. Ale to nic straconego!

Rzecz jasna nie polecam takiej metody osobom, które przygotowują się do wycieńczającego wysiłku jak na przykład maraton. Specyficzne ćwiczenia, które należy wtedy wykonywać, wymagają bardzo dużych nakładów energii. Jednak w innych przypadkach trening przed jedzeniem sprzyja szybszemu spalaniu tłuszczu, ponieważ wtedy organizm pobiera energię ze zgromadzonych już zapasów, a nie bezpośrednio ze spożytego pokarmu.

trening

Kończenie dnia w barze

Absolutnie nie musisz porzucać swojego życia towarzyskiego, aby zachować zdrowie. Piwo (podobnie jak kawa) pozwala utrzymać dobry nastrój poprzez zawarte w nim antyoksydanty. W dodatku działa ono także zapobiegawczo na choroby nowotworowe oraz sercowe.

A jeśli próbujesz zwiększyć masę mięśniową, piwo pomoże zapobiec rozpadaniu się tkanki mięśniowej pomiędzy treningami, a wręcz pozwoli ją zwiększyć. Tylko staraj się raczej nie przesadzać i skończ z popularnym „jeszcze tylko jednym piwem”.

kończenie dnia w barze

Pomijanie treningu (lub dwóch)

Gdy odpuścisz wcześniej zaplanowany wypad na siłownię lub jogging, możesz poczuć się okropnie. Poczucie, że nie wykonałeś postawionego sobie celu potrafi być dobijające. Ale przecież nie musisz ćwiczyć codziennie!

Zdecydowanie lepszą opcją jest robienie sobie jednego lub dwóch dni przerwy pomiędzy treningami. Do zachowania zgrabnej sylwetki z reguły wystarczą 3-4 godziny workout’u tygodniowo.

Twoje ciało potrzebuje czasu na regenerację, a więc przerwy są jak najbardziej wskazane. Jeśli jednak nadal rozpiera Cię energia, postaraj się znaleźć interesujący zamiennik – na przykład poświęć ten czas na grę na ulubionym instrumencie lub zainteresuj się innymi formami aktywnego wypoczynku, takimi jak joga.

pomijanie treningu

Zaspokajanie słodkich zachcianek

Nie bój się od czasu do czasu podarować sobie trochę radości w jej najprostszej postaci. W dodatku rozważne jedzenie słodyczy może być także pożyteczne.

Czekolada poprawi Ci nastrój, pomoże uplastycznić żyły oraz tętnice i obniży ciśnienie krwi. To nie znaczy, że powinieneś teraz jeść byle co i w wielkich ilościach! Znajdź czekoladę, która zawiera co najmniej 70% kakao, aby doświadczyć powyższych benefitów.

Pamiętaj, aby słodycze spożywać zaraz po ćwiczeniach by organizm mógł spalić cały zawarty w nich cukier.

słodycze

Słowo końcowe

Co sądzisz o powyższych przykładach pozornie nieodpowiednich dla zdrowia zwyczajów? Myślę, że teraz będzie Ci zdecydowanie łatwiej dbać nie tylko o swoje ciało, ale i samopoczucie, które ma ogromny wpływ na zdrowie.

Podziel się tym tekstem ze znajomymi i spróbuj doradzić im w kwestii prowadzenia rozsądnego trybu życia.

*Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony: pixabay.com

O autorze

  • Jeden z młodszych redaktorów GENTmag. Lubi dobrze wyglądać. Wiecznie ciekawy świata, ciągle szuka nowych inspiracji, uwielbia muzykę alternatywną, kocha nowe technologie i ich zastosowanie w życiu codziennym mężczyzny. Prowadzi bloga o własnym stylu życia MyTie.pl. Muzyk.
Kliknij, aby napisać komentarz

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

POLUB NAS NA FB

REKLAMA

POPULARNE

FAJNY ARTYKUŁ? POLUB NAS NA FACEBOOKU